Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

22.2.09

men..men..love..love..ending?


lately ni, hatiku jd sebak bile dgr lagu2 cinta..rase seolah2 aku dah gagal mencari cinta aku..selama ini aku cume sia-siakan mase aku sepanjang pencarian itu..aku sendiri pun x tahu ape silapnye..teruk sgt ke aku ni?arghh..lagi pikir lagi aku x dapat jwwpn tu..last weekend aku lpk2 dgn bestfren aku (asu dora) she the best fren i ever had..aku bersyukur sgt sbb mempunyai kawan yang terlalu istimewa cam die..sepanjang 26thn aku hdp di muka bumi ini, dah 3 kali ati aku hancur dek panahan cinta dari lelaki yang entah ape2..
aku sendiri pun sedih dgn sume tu..nape tiap kali bercinta, tiap kali tu la aku harus putus..nape setiap kali tu aku harus give up..argghh..aku byk kenal dgn lelaki,tapi kenape ssh sgt aku nak dpt cinta sejati dr diorang tu sume..
umur aku 18thn, aku kenal adam..kenalan dari kwn aku..berkawan 2 thn, couple 1 thn..tula first time aku couple..mmg excited sgt..tapi pas 1 thn kitorag pts disebabkan khabar angin yg menyatakan die ke cheating on me..time tu mmg sedih sgt sbb aku betoi2 ikhlas menyayangi sbb time tu aku terlalu naif ttg cinta..yela, 1st time kan..so aku amik kptsn tuk putus..that time die cube deny, tp aku ttp tekad dgn kptsn aku..then kitorg brokeup..pas brokeup tu dalam mase 2thn aku menderita sbb terlalu rindukan die..tiap mase aku asyik teringat kan die..nsb baik dora ade..die byk tenangkan aku..sampe aku boleh kuat lawan perasan tu..dalam mase tu mengubati rindu aku pada die, hanya diari tmpt aku tuk meluah perasaan..pas brokeup tu, barula aku belajar erti cinta, rindu, bahagia, syg..etc..sentisa mengharapkan die cari aku balik..
Pas 2thn tu,aku jumpa akmal..die yang mengubati luka2 aku sebelum tu..time tu aku dah 20thn..rasenye dah cerdik skit la kot dlm bab2 cinta ni..dalam mase 3 thn lebih kitrg bercinta..rase bahagia sgt..smpe dah de future planning..pada ku die dah part of mylife..ssh sng die, ssh sng aku jugak..aku lgsg x berkira walau sesen pun..malah sggp menyupport kehidupan die..tula yg di katakan panahan cinta..tp, panas x berpanjangan, hujan turun tibe2..he cheating on me too..time tu, aku rase hancur sgt ati aku..hancur sgt..aku tnye die ape slh aku smpe die buat aku camtu..die kate aku x slh ape2 malah too perfect..die yg x lyk tuk aku..cume die x pernah sygkan aku..dalam mase 3 thn tu die cube tuk syg aku tp x boleh, cube perasaan aku je yg terlalu mendalam terhadap die..bygkanlah syg dan cinta yg aku ingatkan selama 3 thn tu rupe2nye palsu..die cume terpakse layan perasaan aku,kononnye kesian..x sangke langsung sbb layanan die dlm mase 3 thn tu, so perfect skit pun x de cacat cela..aku bahagia sgt saat tu..tu pun nsb baik aku terlintas nak bukak fs die, kalo x mybe smpe skrg aku x tahu yg sbnrnye die dah de pompuan lain..tp aku still ingat ayat pompuan pd aku "jgn riso, atlast nnt kalo mal still x de sape2, die akn dtg balik pd aku sbb aku je yg syg sgt kat die"..arghh..mmg tercarik hati aku dgr words tu..seolah2 cam hina sgt aku ni..pas broke up dgn mal, perasan benci, skit hati, kecewa semuanya bercampur baur..aku benci sgt sbb die tipu aku..sampe hati, die buat camtu kat org yg die syg..
6 months pas brokeup, aku g genting dgn k.aina dan bebudak ck elong..have fun sgt mase tu..aku dah x pk pasai akmal lagi..its look like aku dah cube cover luka di ati aku..ehehe..kat genting aku jumpe dgn sorg mamat (rizal)..nmpk cam baik..kitorang contact slame beberapa bulan, dan kitorg sudah mula suke each other..kalo ikutkan berbanding dgn adam dan akmal, rizal x la sehensem mane..tp aku try atk terima die sbb die nmpk jenis lelaki yng baik..itu cube sangkaan aku je, hampir 1 thn dah nmpk sikap sebenarnye..die jrg col aku, nak ajk jmpe pun x nak..cam2 alasn die..tapi die mengadu kat naja yg aku ni byk berubah, cam nmpk aku ni ade lelaki lain..rupe2nye die nak hide perangai sebnrnye, die cube buat konon2nye aku yg bermasalah..aku betul2 rase skt ati..tahu ape jd pastu?die sms aku kate yg bulan dpn die nk kawin..damn!!!kurang ajarnye lelaki..rupe2nye dalam mase die nak main2kan perasaan aku rupe2nye die dah bertunang, dah ade pompuan lain..aku benci sgt..napelah diorg ni sggp tipu aku sdgkan aku ckit pun x de curang dgn diorang..
Pas 2 months,aku kenal dgn ehsan..tp mase tu aku dah malas nak pk pasai cinta or else sbb aku cam dah serik dgn perangai lelaki..tapi cara die lyn aku membuatkan aku senang dgn die..tp masalahnye, die 3thn mude dr aku..atfirst aku mmg x leh nak accept..tapi die byk yakinkan aku bahawa ape sgt yg ade dgn umur, its just a number..atlast aku accept that reason..setahun kitorang berkawan, atfirst everything si perfect..tapi saat2 hujung, die cam dah x ksh kat aku..jrg col,jrg jumpe..alasan asyik sibuk je..aku pun x phm..aku tuduh die,kate die x syg kat aku..tapi die kate die syg aku..kalo syg nmpk x nak hargai aku,nape biarkan aku sesorg camtu..aku pun x phm..disebabkan aku suka ckp bertubi2 pasai die x syg aku, atlast die buat kptsn utk brokeup..aku frust sgt..mudah camtu je die mintak putus..lgsg x pk pasai perasaan org..aku pun dah malas nak pk..sakit ati tu mmglah sakit, tapi ape nak buat..i have to face it..i let him go..
Thn pas, 12 feb..after 6 years aku kehilangan adam..tetibe die muncul balik..time tu aku so happy..x sangka die dtg cari aku balik..die kate die sygkan aku..aku pun cube maapkan die dah terime die balik..cara die sume dah berubah..die layan aku dgn baik sgt..mmg nmpk cam die syg kan aku..tapi pas 6 months kitorg couple, die asyik bz dgn business die smpe x de mase tuk spent dgn aku..even jrg jumpe tp die slalu col aku, setiap saat..masalah nye aku rindu sgt saat2 bersama..bile tgk kwn2 aku kuar dgn bf msg2 aku jd cemburu..aku weekend dok umah sesorang tgk tv..sedih sgt hati ni..tapi tiap kali bile buka bab nak jumpe,kitorg mesti gaduh..aku pun x phm nape ssh sgt die nak jumpe aku..aku pun keje gak tp ade je mase tuk die..aku betoi2 x phm..why???dah setahun kitorang couple baru cume 8 kali kitorang jumpe..kate rindu tp x nak jumpe..aku pun tahu smape bile nak camni..last week, aku ckp kat die hjg bulan ni aku nak g jmpe die sbb nak celebrate besday die..tapi die x bagi aku dtg..katenye bz x de mase nak lyn aku..aku menanggis sbb nape ssh sgt die nak adekan mase tuk aku..bukan selalu.. die cume nak aku phm die, ikut telunjuk die,tapi penah ke die phm perasan aku..aku sunyi, aku sepi..die x nak cube phm..so selfish..malam tu gak aku buat keputusan tuk putus..aku dah x leh sabar lagi..sampe bile aku nak kena nanggis setiap mlm tuk kenangkan nasib ku ini..aku pun x phm nape org senang je bercinta, tapi tak aku..perit sgt aku lalui..
nape lelaki sume ssh nak phm perasaan aku?nape diorang ni sume sng2 je nak main2kan hati aku..sampe bile aku harus patut jmpe lelaki yg entah ape2 cam diorang ni..
Ya Allah aku, dah hampir lemah dgn sume ni..berikanlah aku kekuatan dalam mencari cinta sejati aku..aminnn...

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com