Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

20.8.09

live so complicated



a few days ni, pikiran ku agak bercelaru..pas kes ex-bf2 aku kaco aku..pale otakku ni pun jd serba x kena..tapi tu sume dah berlalu..biarla, the past is past..kalo aku terime dorg tu sume balik pun belum tentu diorg boleh beri kebahagiaan pada aku..pasai future fiance lak, em. lately ni bby bz sgt dgn keje sbb sibuk nak buat persiapan ke us..disebabkan terlalu sibuk, kurasekan diri ini disisihkan..dlm minggu ni baru 2 kali die jumpe aku..huhu..bile aku col pun x de mase nak lyn sgt..ajk jumpe letih sbb balik lewat..em, x kan la die pun nak berubah gak..uwaa...bile aku buat2 majuk,ckp kecik hati kate die dah lain..die gelak je kat aku..die kate aku ni suke nak pk bukan2..kalo die syg aku tak kan die nak kawin dgn aku..yela dah nak kawin ni kena la bekerja keras sikit cr duit..apela aku ni pun satu suke sgt nak pk bukan2 kan?ehehe..so, bile love r/ship dah ok..family r/ship lak yg masalah..aku bergaduh dgn adik aku..cam bese masalah yg x kan penah nak hilang..pasai duit..bukan ape, aku ni penat la, nak pk tanggung adik2 je..bile aku lak yg de mslh..diorg x penah nak pk pasai aku lak..besday aku pun x de le kate nak bagi hadiah ke ape..besday diorng je aku excited..tapi tula, since 2-3 months ni aku rase cam ayah mak dah syg aku..diorg byk lebihkan kat adik aku..tau la die nak kawin..diorg sume excited pasai die..tapi hati aku ni x de sape pun nak pujuk..aku sedih ke, aku menangis ke, aku susah hati ke..x de org pun yg nak amik peduli..kes aku gaduh dgn adik aku, mak ayah asyik salahkan aku aje..aku betul2 rase kecik hati..setiap kali pas semayang mesti aku nangis..zul lak dah start bz, x de mase utk aku..ish..tak tahula camne..ingatkan first pose aku x nak balik ipoh..sbb aku tahu kalo aku balik sure ayah akan salahkan aku lagi..aku betul2 terasa dgn sms ayah pade petang tu..ayah kate "ayah x suke kamu mengungkit ape yg kamu dah tolong, die tu adik kamu.kalo kamu buat hal lagi, ayah suh je kuar umah"..memang tersentak jantung aku..ayah aku nak halau aku kuar umah?nape aku yg harus dipersalahkan..pastu aku pun reply sms ayah, aku kate, aku terime kalo it slah aku, tapi nape asyik aku je yg nak pikir perasaan adik2, adik2 x penah pikir pun pasai perasaan aku..aku susah ke, aku x makan ke, ade adik2 pikir pasai aku..memang menitis air mate aku time aku reply sms tu..pastu sms mak, aku kate "mak suke la kalo ayah halau akak kan, mak bukannye sayangkan akak"..memang sedih sgt..mlm tu ayah dan mak reply msg aku...diorang x bermaksud pun nak halau aku, diorang maksudkan akan suh wan kuar dari umah kalo hal ni berlaku lagi..entahla, hatiku betul2 sakit..first ramadan ni, wan memang nak balik ipoh..aku x nak balik..aku kate kat debut kalo die nak balik, balik la, biar aku sesorang kat sini..tapi malam jumaat tu, tetibe debut ajak aku balik ipoh..katenye ayah menangis petang tu sbb aku dgn debut x balik ipoh..first time ayah nangis..mlm tu pun kitorang balik la..mak cite ayah betul2 rase sedih kalo aku dgn debut x balik..syg gak ayah kat aku..ehehe..atlast sume ok..cube aku dgn wan aje kembali cam bese..x bercakap byk sgt..

0 comments:

 
Blogger Templates by Wishafriend.com