Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Wedding tickers

21.3.10

why this happen to me again?...


mmg terlalu lame aku x update blog ni,sbb terlalu bz dgn personal and official things..tapi aku kembali menulis arini sbb perasaan ku yg terlalu sedih..sedih dan hampir2 hancur.aku tak tahu mungkinkah aku akan hadapi kehilangan lagi untuk kali ini..putus kali ini, bukannye putus cinta..tapi putus tunang..keadaannya x kan same dgn situasi sebelum ini,mybe aku akan sedih,tapi tahap kesedihan tu agak berbeza..aku akui aku byk buat salah, aku terlalu ikutkan perasaan..kalo aku buat perangai dan kuat majuk pun..itu sume disebabkan aku nakkan perhatian daripada die..mybe disebabkan pengalaman aku yang lampau,kali ini aku terlalu takut akan kehilangan die..aku cube utk jadi yg terbaik tuk die..tapi nape selepas 5 bulan kami bertunang, baru die nak realize yang die tak boleh nak terima aku..sume yg aku buat sume buruk pd mata kasar die..walaupun kdg2 mulut aku terlanjur kate, tapi di hati ku ni x de lgsg rase benci..hati aku ni terlalu sygkan die..byk kali aku mohon die maapkan aku..aku sedar kesilapan aku, aku sedar byk buat salah,byk lukekan hati die, tapi aku sygkan die,aku jd camtu ssb aku terlalu sygkan die..dah bape mlm aku x tido..air mate aku ni pun dah kering.sehinggakan nak sujud pun rase sakit..makan pun x lalu..sampe bile die nak hukum aku camni..pd tadi kul 5 pg aku g umah die,aku nak die ckp sendiri yg die x sygkan aku..tapi die tak berani ckp,die cume katekan die tawar hati dengan adik2 aku..tolongla Ya Allah, hanya kepada mu tempat ku merayu..

4 comments:

BuNGaKRiSTaL said...

awak... is this so serious? simpati sangat... yet hoping supaya perkara seperti ni x jadi pada saya, awak atau sesiapa pn...

saya tak tau ape yg sebenarnya b'laku.. tapi saya harap awak terus tabah... andai kiranya dia bukan diciptakan utk awak, awk harus redha... mungkin there r someone, somewhere yang lebih baik utk awak.. yang telah ditakdirkan utk awak..

kita hanya merancang, tetapi DIA lah sebaik-baik perancang... saya tahu, lebih berat bahu yang memikul... sekiranya jodoh kalian masih kuat, insyaallah 10 okt 2010 itu akan menjadi kenyataan..

hope everything getting well soon! semoga awak terus tabah...

ms diaz said...

thanks alot..i jz realize mmg i ni byk sakitkan ati die sbb perangai i ni..tapi kalo merajuk dan cepat kecik hati tu perkara biasela dlm r/ship kan?entahlah mungkin die dah x larat nak layan kerenah i, ataupun die nak cari alasan untuk putus..

hanya tuhan je yang tahu..

Hannah Johary said...

Tinggal berapa bulan saja lagi!

Dalam tempoh bertunang, this is the thing saya paling PALING takut.

I do not know the whole story, but this is my honest opinion. Jangan terima bulat2. Fikir dalam2 ok.

Whatever it is, kalau ada jalan penyelesaian untuk prob ini, DO get back together. I bet dah banyak preparation dibuat for the wedding. Duit dah banyak keluar. Family dah excited macam2. Sayang gila kalau tak jadi.

BUT. Kalau rasa macam takde jalan, or kalau boleh berbaik pun dah tak macam dulu, then better not. Better to stop now daripada terlajak kahwin but long term tak happy. Never mind about all the preparations & duit & all the tears wasted. It is better now, then nanti.

Again like I said, I do not know the story. So it is up to you to decide what's best. Worst to worse, solat. Mintak pada Allah. Hanya Dia yang tau yg terbaik for both of you.

I pray for the best in this. Hati orang kita tidak boleh paksa. Buatlah satu keputusan you will never regret for life. Saya doakan awak.

ms diaz said...

thanks hannah..pagi ni i bangun dgn harapan keadaan boleh berubah cam dulu..tapi cume harapan..setiap mase i berdoa agar tuhan lembutkan hati die dan boleh menerima aku kembali..aku x tahula,besar sgt ke kesilapan i sampe die dah boleh nak terima i balik..i sedar kesilapan i hanye 1 iaitu perangai i.perangai i yg suke merajuk dan sometimes berubah2 ikut mood..tapi kalo die pandai lyn i dgn baik, sume tu x kan timbul..even sometimes i x bahagia dgn die, i byk mkn hati dgn die, mmg sebelum ni i cube tuk sayang die..i boleh..i boleh telan sume perasaan x puas hati i tu..till now, im really love him..i tahu putus tunang bukan cam putus cinta..tapi i x sangke,mudahnye hati die tuk buang i..sekelip mate die boleh bencikan i..i cume berserah je kepada NYA..semoga doa dari kalian dapat menenangkan hati i kembali..insyaallah..

 
Blogger Templates by Wishafriend.com